Monday, December 9, 2013

TAKUT LAWANNYA BERANI

Teks:Nazrul Hysam b Nadzri
Cover photo:Album Kak Net


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani

Perasaan takut mula menerjah pada diri saya setiap kali mencuba perkara baru.Fikiran negatif mula bermain difikiran di waktu ini.Perasaan negatif malas menaip sudah mula membelenggu diri,namun belenggu itu saya simpan tidak terlalu lama,taip dan terus menaip apa yang terlintas difikiran.Adakalanya apa yang terlintas itu saya tulis dalam handphone saya dahulu sebelum dimuatkan ke dalam entri.

Sebagai seorang pelajar dalam dunia penulisan blogger kebuntuan idea menjadi kelaziman di peringkat awal ini namun desakan minat dan keseronokan membuatkan jari ini terus menaip dipapan anjal.Keberanian untuk ingin mencuba perkara baru dan kelainan membuatkan tersangatlah manis bila dikenang.Di situ ada nilainya bagi yang tahu menilai.

Pertemuan yang tidak dirancang dengan kak net menjadi satu inspirasi buat diri yang selama ini tercari-cari lubuknya.terpengaruh dengan tulisan beliau hati ini terpanggil untuk menempatkan diri dalam kelas asas penulisan blog yang dianjur oleh beliau dan rakan-rakannya.Yuran yang dikenakan berbaloi bagi pencinta ilmu,lantas saya menyahut cabaran itu.Saya percaya apabila ilmu itu ada harganya,ia memberi signal kepada minda untuk kita lebih serius bertindak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...