Sunday, May 25, 2014

Kini Semalaya Sudah Termakan Babi

Teks: Nazrul Hysam b Nazdri
Cover photo: Carian google


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihi


Baru- baru ini negara digemparkan dengan isu  COKLAT SUSU DENGAN KACANG HAZEL-CADBURY DAIRY MILK yang telah disahkan oleh pihak JAKIM mempunyai DNA babi (procine) dalam kandungannya.

Perkara begini benar-benar mengecewakan saya, bayangkan syarikat besar dan ternama begini sanggup menipu atas niat yang kita belum tahu apa niat sebenarnya. Namun apa yang pasti penguna besar di negara ini adalah orang islam.

Di sini ingin saya himpunkan sedikit statement yang saya ambil di page 'Ameno World' melalui FB saya. Namun statement ini tidaklah pasti kebenarannya sekadar ingin berkongsi.










Kalau ikutkan akal logik saya statement di atas ada juga benarnya. Itu sekadar pendapat saya, tak tahulah anda bagaimana?

Namun terfikir saya sejenak kenapa baru sekarang JAKIM dapat mendedahkan hal ini? Sedangkan produk ini sudah bertahun-tahun berada di pasaran malah amat meyedihkan mungkin ratusan ribu saudara seislam saya telah memakan produk ini. Apa cita!

Tak kisahlah apa statement yang akan dikeluarkan oleh pihak JAKIM selepas ini. Namun saya amat yakin kalau begini tindakan JAKIM pasti ada lagi makan-makanan yang mempunyai DNA babi yang masih bebas terjual di luar sana.

Harapkan pegar
Tapi, pegar tak boleh harap.

Ayuh saudara islamku kita harus bangkit dan peka dengan permasalahan ini. Isu begini kita tidak boleh mengambil enteng dengan semudahnya, makanan yang masuk ke dalam badan kita ia ada hubung kaitnya dengan hati. Bila tubuh sudah biasa disuap dengan hidangan-hidangan begini. Anda sendiri tahu jawapannya bukan? Bangkit! Nyalakanlah mata hati seakidahku.



1 comment:

  1. Kalau ikutkan dah lobih sekor babi dlm bodan kito nie

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...