Wednesday, February 25, 2015

Entri Syok Sendiri

Teks: Nazrul Hysam b Nazdri
Photo: Carian google


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani


Dengan limpah rahmat dengan penuh kesyukuran yang tidak terhingga pada pentadbir seluruh alam. Syukur kehadrat ilahi kami selaku anak negeri dikurniakan ketua negeri yang gagah kacak berani malah adil dan saksama dalam menjaga kebajikan rakyat tanpa melihat warna kulit.

Terima kasih yang tidak terhingga kepada Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir atas keperihatinan mu terhadap golongan orang yang kurang bernasib baik benar-benar menyentuh hati dan terharu. 

Begitu juga dengan ahli keluarganya yang juga mengikut jejak langkah Tuanku dalam melaksanakan program-program bantuan kemanusiaan yang tidak sedikit pun mengenal erti penat.

Membuatkan hati ini terpanggil untuk meluahkan rasa kesyukuran gembira setelah apa yang Tuanku lakukan buat kami sekeluarga. Keperihatinannya itu amat tinggi nilainya buat diri saya yang tidak berada.

Semoga Allah melimpahkan rahmat dan kesejahteraan buat Tuanku sekeluarga. Hanya doa yang mampu saya iringkan buat mereka selagi jasad masih bernyawa. Amin ya rabbilalamin


Raja menjadi payung negeri
Jauh mulo tampak
Dokek mulo bersuo
Bagaikan kayu di tongah padang
Tompek beramu kocik dan bosa
Berimbun daun tompek bertoduh
Kuek dahannyo tompek bergantung
Bosar tompek bernaung
Kukuh ugheknyo akar bersilang
Luv u Tuanku...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...